Alla inlägg under februari 2014

Av Kissie - 27 februari 2014 15:33

Kat är det som sitter  på jobbdatorn en stund nu innan det är dags att gå hem för dagen...


Mitt elände är tillbaka... IGEN!! Jag är så jävla trött på de så fy faaaan....
Stod på jobbet i boxen förut o måla o de bara rann... Men envis som jag är och skulle måla klart till just den kunden så fick de hålla på.. men till slut våga ja knappt röra mig så de fick bli till att hoppa ur boxen o springa på dass.... än en gång...

Ringde sjukhuset eftersom jag är tokless.. förbannad o trött... Men min läkare va inte tillbaka förrens på  måndag så nu får jag testa receptfria piller över helgen men i dubbel dos för att se om de hjälper något...

Har hållt på på min station hela dagen o nu är de så fint så nu skulle ja nästan kunna bjuda kungen på mat på golvet :D

Morgonen idag gick inte alls... IGEN... men sonen fick testa att vara hemma en stund själv o slippa morgonfritids.. jag ringde honom i lagom tid för att han skulle hinna ta på sig, låsa o knata iväg till skolan... Han kom i tid vilket var jätteskönt... Men senare ringde skolan o sa att han fått ett jätteutbrott där... O nyss ringde fritids o sa att han precis haft ett där oxå... Ja lider så innihelvete med honom o ja tycker det är pinsamt.. pinsamt att de ska hålla på såhär...

Nu börjar chefen spela gitarr så nu kommer jag inte att kunna skriva så mycket mer eftersom min hjärna stänger av sig så fort nån tar fram gitarren... *myser*


Kika på älskade Kristian igår... Tårarna rann o de e fan så jäkla orättvist.. Ja hoppas han sover gott där han är nu och att han slipper den smärtan han bar på sista tiden....

Jag är kluven... nästan lite mer kluven än vanligt tror jag... Ja vet ärligt inte om ja ska ta steget... Elller om ja ska stå kvar där jag står idag.... Hur gör man.. vad gör man... hur vet man... hur vet man inte... den är jättekonstig... jag är inte van vid de här...
Skulle nån fråga om ja trivdes med frågan så ja... ja skulle nog svara ja.. men ja har ju mina frågetecken.. ja vill inte att de ska uppdagas när de gått för långt... ja vill egentligen veta dom nu även om jag vet att jag inte kommer att få göra de...


helvete vad jag hatar de här tangentbordet.. de hänger fasen inte med.. tur ja kommer hem till min egen dator om ett tag...


Undrar va vi ska käka för mat idag.. många tankar nu...


Imorrn fundera Kat på att dra på bio.. frågan är om ja ska höra om han vill med eller om ja faktiskt skulle ta o åka själv.. dock inte lika roligt.,. men nu blir ja ju sådär kluven igen... helvete att alla val ska va så jäkla invecklade heeeeela tiden *suck*


ja hoppas iaf mitt skit släpper till helgen... om inte anat kan de iaf lugna ner sig så ja orkar o vill vistas bland folk... det är ju trubadur här i byn i helgen o de måste ja erkänna att jag är lite sugen på att gå på... iofs om ja går dit så har ja ju faktiskt inte så långt hem... men blöder ja som ja gör just nu så kommer ja ju inte kunna gå hem o de e rätt pinsamt o fråga om chaufför i typ 1 jäkla kilometer... dock vet ju några om mitt bekymmer så de kanske skulle kunna lösa sig iaf...


ajja nog om de nu,.... känner att ja skulle behöva få ett riktigt utbrott.. de va nära förut när bägaren rann över men ja svalde de o tänkte lite andra tankar... de funka faktiskt...


när ja gick runt på min station o grejja så fick jag massor gjort både på jobbet och i huvudet.. dock blir kärringen fan inte klokare för de... kanske skulle se om ja kan lista ut vissa grejjer.. fiksa lite o kika efter lite råd om hur jag ska göra... vill ju inte blanda in nån annan men ibland är de nödvändigt...


syster brukar ha väldigt kloka råd så de får nog bli en lista till henne att svara på när jag e klar... sådeså...


toklängtar till våren... häromdagen hade ju Kat vårkänslor.. sådär ni vet så de skiner i hela kroppen... Jag va till o med ute på promenad o de händer inte allför ofta kan jag lova... men de va skönt.. o himla trevligt. va med två kompisar o våra barn o mata änderna vid vattnet... va lite småkyligt men de fick gå...


Kat e sugen på Ullared.. Komma bort en hel jäkla dag... shoppa till barnen o sånt där skit som man egentligen inte behöver...
Så om någon känner att dom har alldeles för mycket pengar så vet ni att jag behöver dom ;-)

Nä de blir jäkligt tight den här månaden.. bilskatten o tvlicensen drog vårat matkonto i princip... o nu måste jag äta dom här jäkla pillrena som kostar mig 97kr om dan... de rullar iväg fort tyvärr... Vet inte hur jag ska göra men.. o lilltjejen behöver verkligen en ny cykel då hennes är på tok förliten... o hon som verkligen älskar att cykla.. ja led så med henne när vi va iväg på promenad o hon cykla.. men de måste jag lösa på nått vis....

Båda behöver nya garderober... Sonen har snart inget han kan ha o inte dottern heller.. Båda behöver nya ytterkläder till våren o båda behöver nya skor...
Ibland önskar jag att jag hade ett riktigt välbetalt jobb så ja bara kunde åka till en vanlig affär o shoppa nya kläder till barnen... Nu får man passa på när det är klädbytardagar... nu har jag iofs inte emot begagnat men de vore kul okunna ge dom lite nytt då o då.. köpa upp nu för hela våren och sommaren är inte så lätt när man inte vet hur fort dom växer.. lilltjejn är ju bara 5 men drar ju 128 i kläder så de går fort...


Nä nu ska ja packa ihop mina saker och ta kväll.. jag är trött helt enkelt... va skönt o sitta en stund... Enda gången blödningarna faktiskt är lite i schack... tills jag reser mig o ska dra hem igen...

Bara jag hinner hem är de lugnt så...


Nä ha en fin dag allihopa.. Ja får la se vad som händer för ja orkar inte så mycket mer tror jag,...


pöss

Av Kissie - 24 februari 2014 19:33

inom mig... Lixom äter sakta sakta upp mig inifrån... De gör ont...

Fasaden utåt håller än... Nu tror jag den är bättre än nånsin... Att ingen ser... Men gnagandet o tårarna orkar jag snart inte med mer....

FAN!!!!!!

Av Kissie - 24 februari 2014 06:59

Ja.. sonen fick ett igår... Maten passade inte.. Han somna på sitt rum till slut... Sen vakna han o va vaken ett tag... Sen kom nästa utbrott när jag förklara att de va läggdags... Han höll på i flera timmar...

O nu på morgonen är det dags igen *suck* Blir sen till jobbet nu... Men jag kan inte göra nått...
Känns så jävla skit när de blir såhär...

Trött som satan...

Av Kissie - 23 februari 2014 19:41

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta den här helgen riktigt... Men den har varit helt annorlunda mot vad jag är van vid men även mycket av det jag är van vid har hänt...
Kat har iaf mått skitbra den här helgen även om jag är toktrött och har endel i mitt huvud som snurrar...

I fredas blev de favvokrogen en sväng... Men blev inte borta så länge då bandet av någon konstig anledning inte börja spela förrens alldeles för sent enligt mig.. Men de va ändå trevligt att komma ut lite...
Lördan blev det att fara iväg o shoppa lite... Shit vikka snygga kläder jag hitta o ja blev så jäkla toknöjd så ni anar inte... Heeelt i min stil =)

Igår blev det grilla med några vänner o kika melodifestivalen.. Den va riktigt kass (vilket jag iofs alltid tycker numera) Sen blev det sägen ganska tidigt..

Men inte blev det mycket sova då jag låg o prata o sen fundera igår sov jag 45min på natten o inatt blev de bara 2h... Men de får gå. Har sovit nån timme nu på kvällen iaf..

Blev taccos med några vänner, underbara syster och svåger här hemma idag till hockeyfinalen... Ja såg inte så jättemycket då sport inte är min grej alls.. men himla trevligt att dom kom <3


Ja älskar att ha människor runt mig... Det är något jag upptäckt mer o mer.. Min hjärna behöver inte gå på högvarv precis hela tiden o är de nått kan jag bolla lite...

Nu ska jag snart in i duschen, krypa ner i sängen o försöka ladda  lite inför jobbet imorgon...

Hoppas innerligt att denna vecka blir lika super som förra =)

Btw nästa helg blir det att gå på trubadur på den lokala krogen här i byn =) De ska bli skoj :P


Ha en underbar vecka på er nu där ute...

Sweet dreams

Av Kissie - 23 februari 2014 09:32

Nu skulle ni inte känna igen Kat alls... Jag har kommit till den punkten som jag inte ens känner igen mig själv...

Meeen de får va... Känner att jag skulle behöva åka bort lite...

En roadtrip en hel helg bara sådär...

Skulle nog behöva prata av mig lite... Kanske får ringa min älskade syster lite sen <3



Vi får väl se vad som händer...

Helgen har varit sjukt nice iaf... Kan nog inte beskriva den i ord riktigt än.. men de kanske kommer... Mitt liv tvärvände fortare än jag kunnat ana iaf...

Jaja shit happens... typ...

vet ni vad... Ja har hittat så sjukt nice ögongodis.. bara så ni vet...


puss puss

Av Kissie - 20 februari 2014 20:47

Med Eric Donell... Vilken underbar människa... Han förklarade de så bra... Hur man lever med en sjukdom.. Och innan det uppdagas.. Hur vilsen han känt sig... Hur han mådde... Men hur han ändå kommit upp ur allt det mörka o lärt sig leva med det...
Han förklarade och visade en skolgrej som han upplevt... Där brast det nästan för mig... För det som om min son satt där... De gjorde så ont... Nu har inte min son touretts men vissa saker stämde så otroligt bra...
De gör så ont när jag inte  vet hur jag ska göra med sonen...ad jag ska säga... Hur jag ska gå till väga...
Tårar rinner från min kind och jag önskar verkligen att vi får den hjälpen han behöver...

Inte nog med de... Jag blev så jäka ledsen när jag kom hem... mor var barnvakt o jag berätta om föreställningen.. Då säger hon att hon har en tidningsartikel som en mamma skrivit... Jag läste o höll på att tappa hakan...
Artikeln handla om en mors son... Född pojke med kände sig som tjej och som sedan opererade om sig... O min kära mor antydde att det kanske är såhär sonen känner...
MEN FÖRIHELVETE FÖR 1001001019374857 gången.. Jag bryr mig inte om sonen är född bög... Men jag ser inga tecken på att han är född i fel kropp.. Och om så vore en dag... så älskar jag honom lika mycket då som jag gör idag...
Känns så ledsamt när man kämpar o kämpar.. Försöker lära.. Försöker förklara problemen... O folk INTE LYSSNAR!!!
Bög är ingen sjukdom!!! Det är något man föds som och som man inte kan råför...
Sonen har misstänkt autism/ADD... DET ÄR SKILLNAD!!!

Känns så jävla hopplöst så ni anar inte... ARG är vad jag blir... Hur i helvete ska folk kunna acceptera min älskade pojke om dom inte vill lyssna på oss *suck*

Dyngtrött efter bara 45min sovtid inatt... Hjärnan funkar knappt men just nu är ja så arg så ja kan inte lägga mig heller...
NU vill jag ha DIN famn att gömma mig i!! SÅDESÅ!

Jobbet har varit helt underbart både igår och idag... Flutit på som satan o ja börjar se en ände på min station... Verkligen tokmålat (även om jag vet att det kommer ösa in mer snart) hunnit med helomställning i farten plus att jag haft en omställning förberedd närapå hela tiden...
Så som jag trivts idag... va längesen... Sen innan semestern kanske...
Hade möte med alla på jobbet... Förstod att chefen(ägarn) ville prata med mig sen... Åh som vanligt höll Kat inte käften utan sa vad jag tyckte... Vissa saker skulle jag kunna hålla inom mig men INTE i det här fallet...
Ska bli intressant  o se vad som händer... Nu kämpar jag till 110% o de syns resultat... Tänker köra mitt race sen får de bli som de blir... Hoppas att mitt tempo håller i sig för de känns så jäkla nice iaf =)

Jag börjar bli... inte rädd... men kanske nått åt de hållet... Ja känner inte igen mig längre.. Jag gör saker... Jag tänker saker... Som jag inte är van vid... Känns jättekonstigt... Men de får va så nu... Tiden får utvisa vad som händer...

Han vet iaf vad Han betyder för mig... Jag kan inte säga det annorlunda även om jag vet att vi borde... Så många timmars tankar som gått åt att försöka... Men de går inte.. Ja kan inte sluta...

Imorrn blire ut på krogen en sväng... Är nästan orolig för att ta några cider ifall jag ballar ur... Men de ska nog gå bra.. lördag blir det ut på lite äventyr =) Upp tidigt.. men jag är van nu att inte få sova... usch den dan jag inte har nått o göra kommer jag nog sova ett dygn i sträck... Värst är de när jag hör vad folk säger men de går fasen inte in... O ja gör saker men de går ju i slomotion...

Nä... Kanske skulle nanna kudden... Skulle velat krypa ner i Din famn... men de går ju inte...


Nattinatti....



Av Kissie - 18 februari 2014 20:30

helt ok dag idag trots lite pressat schema...helgen blev endel bilåkning. Ja o kompisen va uppe o hämta hans ya pärla.. tömde gamle saaben på bra o ha grejer... kika film o umgicks...

hm.. de har varit fullt upp men ja minns knappt hälften..

umgåtts med systerdotter o hennes barn...

 

Hade filmmys igår... Trevligt med besök...

 

En otroligt värmande dusch idag...

 

Varit på vc o skurit bort mina födelsemärken.. ÄNTLiGEN!!!!

 

Haft besök av älskade syster!! Som tog med min skottkärra hem haha... mor, systerdotter o vännen har varit här..

 

nu ska Kat soca..

 

Imorrn nalkas lång tv kväll!!! O underbara jobbet!! 

 

märks att ja skriver från surfen... kort men ändå sakligt

 

puss puss

Av Kissie - 16 februari 2014 16:43

Hela bröstet ömmar... Panikångest kallas de visst...
Men en dag... Ska jag VINNA över de... Aldrig låta den komma tillbaka igen...

Jag är så jävla dum... O tro mig.. Jag vet om de... Men ja kan inte råför de...

När folk säger en sak... O gör en helt annan... Jag har så svårt o ta de bara... Jag önskar jag kunde ignorera o säga... ok.. men när de händer om o om igen så ja... jag ledsnar... men så står jag där.. min idiot...

Är jag bara en trasdocka som folk kan leka med hur som helst... Slänga hit o dit.. säga vad dom vill till o tro att jag verkligen ska GÅ PÅ ALLT...

Sorry... Men lite mer än så fick jag i huvudet när jag föddes...

Mina aggressioner börjar komma igen... Dom har hållt sig lite borta ett tag... men nu är dom på väg.. känns som om dom kommer fortare för var gång...

Ska jag höra av mig eller ska jag skita i de...
Du sa att du skulle höra av dig idag... Du vet att dagen som går att ses snart har gått va.. Är de värt de här...
Kommer du sent ikväll? när barnen somnat... Eller imorrn innan det är dags för mig att åka till jobbet...

Ja kommer tyvärr öppna mun en dag.. O ja tystnar inte förrens jag fått svar...

De gör bara så ont... O vad fan ska jag göra...

Presentation


Me, myself and I

Gästis

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards