Alla inlägg under januari 2014

Av Kissie - 31 januari 2014 11:13

Har nu lämnat oss och vandrat vidare...
Nu känner jag att de börjar bli nog.. De lixom räcker NU!!!
Fina A.. du har funnits med så länge jag kan minnas i mitt liv... När ja sov hos dig, lekte med dina barnbarn, semestrarna ni var med oss på...
O nu har du lämnat oss...
VARFÖR undrar jag...
Ja finner inga ord längre... De börjat tära nu..

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!


Nu får de va nog :(

 

Vila i frid Alcy.... 


Idag behöver Kat en massa kärlek... Bara så ni vet!!!

Av Kissie - 30 januari 2014 21:14

med Kristian nu en sväng... Låta tankarna fara iväg på annat håll...

 

De gör så ont... så ont... 

 

Kikat farmen o umgåtts med systerdottern en sväng ♥

Även haft syster o svåger här en dnabbis...

Dotter har åkt till pappa... Imorrn far sonen till farmor...

 

Måste ta tag i några demoner ganska akut... Dom STÖR mig rätt hårt... 

 

Sugen på bio... o mysa en massa...

 

Saknar DIG som fan!! Vill vrida tillbaka tiden ett tag o bara njuta...

Av Kissie - 30 januari 2014 12:15

Ledsamt o komma till jobbet... Fick kämpa för o komma dit men de gick till slut... 

Helt sjuk va man kan sakna jobbet... Dock verka dom trivas bättre utan mig..

Så med gråten i halsen o ont i magen palla ja inte o va kvar så nu är jag hemma igen... 

Ska vila en stund innan sonen kommer hem o det är dags att hämta dottern.. 

Av Kissie - 29 januari 2014 08:56

Så fruktansvärt o va hemma... Tror ingen riktigt förstår.. Huvudet funkar ju... Eller ja.. Det är som de brukar iaf.. Men kroppen vill lixom inte... Vakna imorse o de känns som om de kryper i hela mig... Skum känsla.. Tog en banan iaf för att få bort yrseln lite.. Ja saknar jobbet.. Ja saknar det så det är helt sjukt.. De gör så jävla ont att inte vara på plats. Ja längtar dit nått så djävulskt så ni anar inte... Sitta hemma är inte min grej... Men de kan va skönt för dom där borta o va lite ledig från Kat o hennes humör med... Ensamheten o ja umgås alldeles för mycket nu känner ja... Trivs inte alls med den... Vet knappt vad jag ska göra.. Kan ju lixom inte ut gå o fördriva tiden eftersom ja inte får gå ut o gå... Ja kan inte möblera om hemma heller eftersom ja inte fick anstränga kroppen då den här skiten ska lugna ner sig. Ja vet att de kanske behövs o ta de lite lugnt men de e ju inte jag *suck*Nä nu får de här bestämt gå över så ja kan va mitt vanliga jag igen... O ja saknar dig nått fruktansvärt... De gör ont i hela mig när ja tänker på dig... Men de kanske är så de ska fortsätta va nu då.. Eller?!

Av Kissie - 28 januari 2014 20:02

Jahaja... Varit hos gynläkaren idag då. Älskade syster följdemed som stöd vilket kändes underbart..
Så nu blir det att vara hemma veckan ut och äta tabletter i 10dagar och hoppas det hjälper. Annars får jag ringa in när dom är slut och öka upp till 30 dagar... Hoppas innerligt att det räcker med dom här 10 nu...

Med att sitta hemma kommer panikångesten... Fy faaan va jag ogillar att va hemma om dagarna...
Ja saknar jobbet helt ärligt... Så det är sjukt...
Men de får väl helt enkelt gå...
Misstänkte väl de här efter all tid som gått men ja kämpar in i de sista... tråkigt bara när kroppen inte vill som huvudet... Det vore lättare om man låg däck i feber o inte orka... Men ja orkar ju fast de går inte :(
Känner mig sämst i världen just nu.. riktigt jäkla kass... Men va gör man...

Av Kissie - 28 januari 2014 07:30

med många funderingar... nervös... ont i magen... snart dags att fara iväg till sjukhuset.. 


saknar jobbet... 


Jag råka tända sänglampan igår när ja skulle lägga mig varav min dotter vaknar o utbriser

-Helvete mamma jag har inte sovit färdigt än... 


Undrar vart hon fått de ifrån ;-) 

Av Kissie - 27 januari 2014 19:45

Jaha vart börjar man måntro…

Haft Västbusmöte idag med rektor, kuratorer, BUP och socialen….
Mitt i allt elände fick jag ändå en riktig glädjeglimt…
Socialen la ner ärendet idag utan insats pga att ingen oro alls finns för sonen i hemmet… Känns helt underbart även om jag inte varit så rädd för slutbeskedet.. Det allra bästa va att sonens far var med o fick höra det direkt från dom… Han som ofta påpekar att det är mitt fel att sonen är som han är… O vägrar att inse att sonen har problem… Enligt honom är ju sonen som han ”är” pga dålig uppfostran, dålig hem och en mamma som inte tjänar en massa pengar…
O pengar kanske jag inte tjänar i mängder… Men KÄRLEK för mina barn det har jag iaf!!!
Sen är han så dum så han drar upp att allt det här nog bara beror på depression o att vi borde försöka foccusera utredningen på att få bort den?! Som tur är förklarade dom andra så till o med att en femåring skulle förstått att sonen har någon form av diagnos och att det är det vi ska foccusera på så han får den hjälp han behöver SAMT få bort depressionen han har fått pga allt som hänt…
Ja jösses… O som vanligt kunde ja inte hålla helt käften…

Men nu är iaf soc ute ur bilden om inget annat inträffar eller om jag vänder mig dit…

Nu är det bara att vänta på att BNM i samarbete med BUP ska sända papper för att börja mötena inför en ev diagnos då… Vilket ska bli skönt när de väl sätter fart…

Sen har jag fått tummen ur och ringa bm idag… Hon kunde inte hjälpa mig på en gång men skulle rådfråga med hennes kollegor på annan ort och återkomma under dagen.. Vilket hon också gjorde… Men dom kunde tyvärr inte hjälpa mig utan hänvisa mig direkt till gyn… O dit ringde jag o fick en akuttid redan imorgon då jag ska träffa läkare… Hon beordra sittläge i mesta möjliga mån tills jag varit inne och hört vad läkaren säger. Hon trodde jag skulle få nåra sprutor så vi får väl se imorrn vad som händer…
Känns skönt att mina fina tjatat på mig o att jag äntligen fått tummen ur… Kan vart så också att jag blev en aningen rädd igår natt också när ja insett att de slått till med full kraft IGEN?!
Såhär vil jag fasen inte leva.. Hur ska ja då kunna ligga?! Nä imorrn är de dags även om jag är nervös som ett as… Som tur är följer min älskade syster med mig in… Känns så underbart att ha henne så ni anar inte… Love You sis <3

Även hunnit med att boka tid för utredningen av födelesemärkena som ska väck.. Så de har jag tid för i feb…
Hunnit med att vika all tvätt också som har skrikit åt mig… De tog dock tid eftersom ja knappt kan hålla mig på benen… Eller ja.. De kan ja men ja sitter bra mycket hellre än o står o går…

Chefen ringde idag med… De värmde så otroligt gott… Ja saknar dom där borta så de gör ont… Samvetet maler som FAN o ja vill ju va där… Ja vill ju måla jue…
I veckan kommer min allra första grej hem som jag måla… Helt sjukt.. De känns som de va precis nyss jag gjorde den men snart är det redan ett år sen.. Konstigt vad som hänt på ett år bara…
Iaf mitt limegröna isborr ska få en plats på väggen.. De kommer ja spara så länge jag lever =)
Såå jäkla snyggt, ja som älskar fiske… Färgen e grym o så det första som ja måla som sagt på de bästa jobbet man någonsin kan önska sig…
Hoppas nu att de rullar fint där borta… Men de tror ja allt..

Tänkte ja skulle skicka ut träff för lite töser här hemma snart… Alla pratar om de men vi får ju aldrig tummen ur o ses.. Så nu ska ja ta tag i de såfort ja har fått iordning på min kropp lite…
Skulle så gärna vilja ha hemmafest snart med livetrubadur o grejjer.. Men de får nog vänta till värmen är med oss.. Riktigt nice hade de varit iaf…

Tänkt en massa på M med… Undrar hur h*n har de osådär… Vet ju att livet inte är så lätt just nu… Men ja saknar ändå…  
Saknar min C uppe i Närke… Men henne vet ja att jag träffar inom sinom tid tack o lov…
Saknar o umgås med min fina tös… De måste bli ändring på de… Hitta på nått roligt o tokigt… Så som vi gjorde förut <3
Saknar H.. Tänkte ja skulle slå henne en pling när jag mår lite bättre…
Saknar armarna runt mig.. Dina andetag o din värme nära mig… Ja… ja verklige toksaknar faktiskt…

Nästa vecka är det dags för begravning igen då *suck* Mycket tungt nu den senaste tiden… O kommer fortsätta va… Men ja ska ta mig igenom de här.. På ett eller annat sätt… Vet dock inte hur än men ja kanske bara får ta en sak i taget helt enkelt… Saknar glimtarna som gör att hjärtat slår dubbla slag o fjärilarna vaknar till liv…
Dom kommer ibland.. O jag ler… Smilegroparna vaknar o ja… Ni vet säkert hur det är…


Känner mig så jäkla tjurig.. Ja vet inte varför men ja känner mig inte glad bara… Ja vill le ju… Men minsta lilla bra som kommer så slår de ju dubbelt tillbaka med skit… Kanske att man blir rädd tillslut för att bli glad…

Vintern gör sig påmind ute… Blåser svinkallt o ja är rätt glad över att inte behöva va ute alldeles för mycket… Har ju barn som ska iväg o hämtas o sådär men de funkar. Imorrn gav jag dom sovmorgon så då börjar dom inte förrens vid 8 eftersom ja ändå måste åka till läkaren…

Snart börjar alla kldbytardagar.. Jösses vad jag längtar… Ska bli skitkul o börja åka runt igen.. Synd bara att det är så intensivt under några helger sen får man vänta ett halvår tills det är dags igen…

Förresten ja fick ansökningspapper ang dottern o skola idag :O Den känslan va jävligt skum.. Min lilla tjej ska verkligen börja skolan… Nu är det dags att skicka in vart och ansöka om fritids… Undrar hur de känns den dagen då hon ska gå på bussen och fara till skolan än att släppa av henne på dagis som jag gjort här i alla år….
Konstigt… Ledsamt… Jobbigt… Men ändå en liten glädje att min fina dotter börjar bli stor…

Nä nu ska jag ta o fortsätta att göra absolut INGENTING för snart börjar farmen o de måste ja ju kika på…

Ta hand om er därute nu och värm varandra riktigt extra mycket n som kan medans ja sitter här själv o fryser… Man ska ta hand om de man har o vårda det ömt… OM det är något att vårda!!!

Av Kissie - 26 januari 2014 17:43

 

Ovido - Quiz & Flashcards